yazmak ya da yazmamak

Yazmak yeraltı dünyasının kılavuzu. Tanıdığın bir boşluğu kapatmaya karşı nafile bir çaba. Bir kokunun peşine takılmak, kurabiye kokusunun, mandalina kokusunun...

Çivilenmek kendi boşluğuna.

Kazımak.

İnceltmek

Acıyacağını bile bile yek bir dil olup çürük bir dişin üzerine bastırmak.

Yazmak yalnız kalmak. Yaşamamak!

Bel ağrısı, boyun fıtığı, kireçlenme gibi istenmeyen misafirleri ağırlamak.
Belki yaşamayı belli belirsiz küçümsemek, yaşamın sunduğu meyveyi elinin tersiyle itmek, kendince bir meyve bulmaya çalışmak, onu tasarlamak, büyütmek, o meyvenin varlığına inanmak, kendin pişirip kendin yemek.

Yazmak kumdan kaleler yapmak, dünyanın karşısına çıkacağın kutlu ana hazırlanmak demek. Belki de ağır ağır delirmek.

Yazmak bir okyanusun, bir çayırın neresinden tutacağını bilememek demek. Onun kıyısında olup bir kağıda bakmak, ömrünü onu kendine saklayacağın aletleri icat etmekle geçirmek demek. Yazmak okyanusun hangi kıyıdan daha güzel göründüğünü aramak, bambaşka şeyler bulmak ve sonunda gözlerini unutmak demek.

Yazmak küçük, hissedilmeyen çivilerle tuturulduğumuzu bilmek

Yazmak, ayna karşındaki soytarı eşini aramak, yazmak kendi kendine tanıklık etmek demek.

Yazmak kağıt üzerinde soluyan bir leke demek.

Yazmak ‘onlar’la birbirimizi bağlayan görünmez ipleri çekiştirmek demek. Bir yolculukta, otobüs camında o iplerin çekiştirildiğini hissedip usulca gülümsemek demek.

Yazmak çekmecelerle yaşamak demek.

Yazmak tüm kötülükleri, içindeki ipsizleri bir bir kucaklayıp onları evcilleştirmek demek.

Korkmayınız, yazmak gayet iyi huylu bir edim!

Yorumlar

  1. Çok sevdim ve bir yolculuğa çıktım buradan.. niye sanata tutulduğumuza dair.. sevgiler kucak dolusu

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Deli Anne. Yazıyla uğraşan kimseye yolculuk yabancı değil sanırım.
    Yazma dürtüsü, kendi başımda da olsa, bana hep ilginç ve tuhaf gelmiştir bu arada:))

    YanıtlaSil
  3. alkimcim ne guzel yazmissin, ben cok duygulandim...

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler edgcim, fırsat bulup yazamadım ne zamandır, birikti:))

    YanıtlaSil
  5. yazmak yolculuklarin en zoru galiba.Aynı zamanda da en gereklisi,en hafifleticisi..Etrafa sala sala,temizleye temizleye ilerlemek,yenilerini de eklemek belki yol boyunca..Keyif alıyorum ben de sizi okuyunca.Keşke daha sık yazsanız..Daha sık okusam.Ben de daha sık yazsam..Bu liste uzar gider...

    YanıtlaSil
  6. redrabbit, sanırım insan yazmamak için kendisine çok kolay bahane buluyor. Daha sık yazsak keşke!

    Duras, "yazmak için kendinizden ve yazdığınızdan daha güçlü olmanız gerekir" demiş. Yazdıklarınız nedense bana onun sözünü hatırlattı. Hayat böyle sanırım, benim hatırladıklarımın bir başkasında hatırlattıklarının yine bende hatırlattıkları... Bu da böyle uzayıp gidiyor sanırım:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. bir nev-i "sanat benim içindir" demek galiba yazmak. delirmemek ve hatta sağlam bi akılla sağ kalabilmek için yapılan en bencilce ve en müdhiş eylem!

    YanıtlaSil
  8. Nosta, bence de hem bencilce hem müthiş bir şey!
    Kendini ameliyat etmek gibi bir şey aynı zamanda. Acıdan ve çıplaklıktan korkmamak gerekiyor.

    Tuhaf şey vesselam...

    YanıtlaSil
  9. "bir okyanusun, bir çayırın neresinden tutacağını bilememek... okyanusun hangi kıyıdan daha güzel göründüğünü aramak" yazılarını ne kadar özlemişim alkım:))

    YanıtlaSil
  10. mutlu ettin beni:)) bu yazı bana da atölye günlerini hatırlatıyor nedense. yazmak zor ve güzel...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

kırmızı balon

evini arayan kaplumbağalara...

leonard cohen'le bir gece yarısı